Monitoring

Realtime inzicht en proactief issues detecteren

Eye

Monitoring servers
Denit monitort uw servers
24 uur per dag,
365 dagen per jaar.

Share

Monitoring netwerk
Ons Network Operations Center signaleert 24/7 netwerk issues voordat ze een probleem worden.

Search

Maatwerk monitoring
Desgewenst kunnen wij
ook uw applicatie
monitoren.

Denit houdt het in de gaten

Denit monitort 24 uur per dag, 365 dagen per jaar. Van het datacenter (stroom, temperatuur, koeling), het netwerk (routers, switches, storage) en alle hardware (servers, firewalls) tot ieder besturingssysteem (Linux en Windows) en alle systeemsoftware. Met behulp van een monitoringsysteem creëren we heldere dashboards waardoor we realtime inzicht hebben. Om het gedrag van services en servers te controleren, genereren we grafieken op basis van SNMP. Zo kunnen we beter het gedrag voorspellen.

Onze mensen zijn getraind in het spotten van trends en het reageren op alerts. Maar ook ‘kleine’ zaken zoals de geldigheidsdatum van een certificaat houden we voor u in de gaten. Waakzaamheid zit in ons bloed.

Maatwerk monitoring

Om te voorkomen dat al de servers up zijn, maar uw applicatie onverhoopt niet beschikbaar is, kunnen wij ook maatwerk checks inbouwen. Op deze manier controleren wij of uw applicatie de juiste status terugkoppelt. Indien niet het geval, dan grijpen wij pro-actief in. Betreft het een applicatief probleem? Dan treden wij – indien benodigd – direct met u in contact om gezamenlijk het probleem te tackelen.

Monitoring

Proactief

Er heerst er proactieve mindset. We spotten regelmatig issues voordat iets een probleem wordt. Voorkomen is beter dan genezen.
Ook houden we goed in de gaten wanneer u tegen de limieten aanloopt van onze service. Daar zijn we altijd transparant over, en eerlijk: zo zullen we altijd advies geven wanneer u bijvoorbeeld kan downscalen.

Redundant

Ons monitoringsproces is volledig redundant opgezet met meerdere monitoring servers. Ook is er een escalatiemodel ingebouwd mocht een Denit beheerder niet beschikbaar zijn. Om helemaal zeker te zijn van het juist functioneren van uw systemen, wordt er bij een incident een SMS-melding verstuurd naar onze dienstdoende beheerder.

Opereert u in een steeds veranderende en flexibele omgeving? Dan hebben we zelfs een auto-scaling oplossing voor u.

Alles premium

Om de continuïteit van uw dienstverlening te waarborgen, heeft u premium beschikbaarheid nodig. Dit vindt u bij Denit. We hebben al twintig jaar lang een bewezen track record. Onze uptime behoort tot de top 3 van Nederland gemeten onder honderden cloud partijen. Daarnaast maken we alleen gebruik van premium merken in ons (uiteraard) redundante netwerk. Denk aan namen als Juniper Networks, Extreme/Brocade, DELL EMC, IBM en NetApp.

Halen we onze beloofde uptime niet? Dan geven we onszelf een penalty. Wel zo eerlijk, want we leggen de lat hoog voor onszelf.

Benieuwd wat Denit voor u kan betekenen?

Wij beheren uw platform, zodat u zonder zorgen kunt ondernemen. Bij Denit zitten klantgerichtheid, proactiviteit en ontzorging in het DNA. Bekijk onze klantcases en lees meer over de oplossingen die wij samen met onze klanten hebben gerealiseerd.

Wij komen graag bij u langs

Graag nodigen we u uit voor een kop koffie om kennis te maken. Het begint immers met de klik. Laat uw gegevens achter in en we nemen snel contact met u op.

Van groei naar bloei
Lees nu onze whitepaper:
Groeikansen voor softwarebedrijven

Een praktisch overzicht van trends en ontwikkelingen.

Download nu