Denit klantonderzoek 2017: hoge tevredenheid

Om inzicht te krijgen in verbeterpunten voor, en aandachtsgebieden van onze klanten, houden we jaarlijks een klantonderzoek. Maar liefst honderd klanten namen deel aan het onderzoek, waarvoor dank. De resultaten voor 2017 hebben we hieronder voor u samengevat.

Aanbevelingsscore stijgt

De vraag ‘Hoe waarschijnlijk is het dat u Denit aanbeveelt bij anderen?’ stelden we vorig jaar ook. Op een schaal van 1 tot 10 scoorden we in 2016 een 7.83. Dit jaar steeg die score naar 7.92. In 2018 hopen we deze score te kunnen verhogen naar minstens een 8.

Service en dienstverlening

Ook vroegen we naar onze service en dienstverlening, en hoe deze veranderd was ten opzichte van vorig jaar. Zestig procent van de respondenten is hier neutraal over en bijna eenvijfde vond de service beter dan in 2016. Dat betekent dus dat het overgrote merendeel tevreden is met de huidige gang van zaken, maar dat er genoeg ruimte is voor verbetering. Veertien nieuwe klanten hadden hier nog geen oordeel over.

Verbeterpunten

Onze klanten stelden voor dat we vooral op snelheid en uitgebreidheid in onze communicatie slagen konden maken. Ook verlangen klanten iets meer technisch inhoudelijke antwoorden van support. Dit zijn zaken waar we uiteraard meer aandacht aan gaan besteden.

Tegelijkertijd merkten we dat de meeste respondenten tevreden zijn over de stabiliteit en kwaliteit van onze diensten. Het betrouwbare netwerk, de kwaliteit van hardware en goede performance worden door veel respondenten genoemd. Dit zijn zaken waar wij ons iedere dag volop voor inzetten en het is prettig om te mogen lezen dat dit wordt gewaardeerd.

Ontwikkelingen

Als managed cloud service provider is het onze verplichting om goed op te hoogte zijn van nieuwe ontwikkelingen in IT. We vroegen respondenten naar ontwikkelingen in IT waar ze zich aankomend jaar op zullen richten. Zoals verwacht kwam daar een divers beeld uit: van public cloud tot managed solutions en van blockchain tot disaster recovery. De meeste klanten zullen zich echter bezighouden met security. Bijna 30 procent verwacht tevens geen nieuwe veranderingen in hun IT strategie.

Winnaars

Onder de respondenten van het onderzoek verlootten we vijf Bluetooth-speakers van Fresh ‘n Rebel. De winnaars hebben ze al mogen ontvangen per post.

Denit hoopt volgend jaar een nog beter klantonderzoek te kunnen presenteren. Heeft u vragen over onze diensten? Kijk dan voor meer informatie op: https://denit.nl/oplossingen

Recent Posts