DRaaS

DRaaS (Disaster Recovery as a Service) zorgt voor een snel en betrouwbaar herstel van uw data in geval van een calamiteit.

Uw IT-omgeving verspreidt over twee datacenters

Bij DRaaS wordt uw IT-omgeving verspreidt over twee datacenters. Het secundaire datacenter wordt alleen gebruikt bij uitval van de IT-omgeving op het primaire datacenter. Met de DRaaS dienst is een RPO (Recovery Point Objective) en RTO (Recovery Time Objective) van 15 minuten haalbaar (of desgewenst langer). Met een RPTO van 15 minuten bent u in geval van een calamiteit gegarandeerd binnen 15 minuten weer online, met slechts 15 minuten dataverlies.

De belangrijkste voordelen van DRaaS

  • Betere continuïteit van de bedrijfsvoering
  • Data altijd op een externe Nederlandse datacenterlocatie beschikbaar
  • Data is altijd snel en volledig te herstellen in geval van een calamiteit
  • Relatief lage kosten (OPEX)
  • Gebruik van nieuwste technologie om data veilig en efficiënt op te slaan en te beheren
  • U voldoet aan de meeste Europese compliance eisen

Werkwijze

Een DRaaS project begint altijd met een grondige inventarisatie van uw omgeving. Als blijkt dat de IT-omgeving al gevirtualiseerd is op basis van technologie van VMware of Microsoft, dan is onze DRaaS dienst zeer snel inzetbaar. Is de omgeving nog gebaseerd op fysieke servers dan kan de inventarisatie voor u aanleiding zijn om systemen eerst te virtualiseren. Een gevirtualiseerde IT-omgeving is immers veel eenvoudiger te repliceren en te herstellen
Naast de inventarisatie van hardware, applicaties en data is ook een grondige analyse van de connectiviteit een belangrijk onderdeel van onze DR-dienstverlening. Connectiviteit is immers cruciaal om de dienst te garanderen. Zo nodig zorgt Denit voor betrouwbare verbindingen op basis van glasvezel of DSL.
Nadat de inventarisatie is afgerond en de connectiviteit is gewaarborgd, start Denit met het repliceren van uw omgeving naar het DR-platform van Denit. Vervolgens zorgt Denit voor het synchroniseren van applicaties en data op basis van de vooraf afgesproken RPO’s. In geval van een calamiteit is het altijd snel en eenvoudig mogelijk om over te schakelen naar de gerepliceerde omgeving.

Plan een whiteboardsessie en ga voor de beste oplossing

Iedere online omgeving is anders en iedere klant stelt andere eisen. Daarom gaan we voor een persoonlijke aanpak. Tijdens een whiteboardsessie stellen we concrete doelen voor uw online omgeving, zodat deze aan uw technische en functionele eisen voldoet. Voor nu en in de toekomst.